تبلیغ‌کنندگان بزرگ دقیقاً درک می‌کنند که مخاطبانشان چگونه فکر می‌کنند و به چه چیزی پاسخ می‌دهند. بیاموزید که چگونه کسب و کارها از روانشناسی برای ایجاد تبلیغات موثر استفاده می کنند.

روانشناسی نه تنها ابزاری برای درک بهتر اطرافیانتان است، بلکه می‌تواند به افزایش نفوذ نیز منجر شود. و در حالی که این مهارت‌های متقاعدسازی معمولاً برای تحقیق یا مشاوره قرار می‌گیرند، می‌توانند در زمینه‌های خارج از دنیای روانشناسی مستقیم مانند بازاریابی و تبلیغات نیز مفید باشند.

اگرچه روش‌های مورد استفاده در تبلیغات و بازاریابی در طول سال‌ها به تدریج تغییر کرده است – از بازرگانان در زمان‌های قدیم که در بازارها فریاد می‌زدند تا بازاریاب‌های دیجیتال که آگهی‌ها را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خریدند، روان‌شناسی زیربنایی در بازاریابی و تبلیغات ثابت مانده است.


مهم نیست که چقدر پیچیده به نظر می رسد، روانشناسی واقعاً یک اصل روزمره است . ما از آن در روابط و ارتباطات خود استفاده می کنیم و می توانیم یاد بگیریم که از آن برای بهبود فروش در تجارت استفاده کنیم.


هدف این مقاله کشف پیوند بین روانشناسی و تبلیغات و چگونگی استفاده از روانشناسی تبلیغات برای فروش هوشمندتر است.

طبق تحقیقات، افراد عموماً در مدت زمان کوتاهی ( حدود هشت ثانیه ) تمرکز خود را از دست می دهند . این تا حد زیادی به دلیل بارگذاری بیش از حد مداوم پیام ها در جامعه امروزی است که باعث می شود نسبت به بسیاری از اطلاعات اطرافمان حساس شویم.

شرکت های بزرگ فناوری نیز دنیای محتوا را آشفته تر کرده اند. به سادگی پیمایش در فیس بوک یا یوتیوب کافی است تا شما را در معرض انبوهی از تبلیغات قرار دهید. در واقع، تخمین زده می شود که هر فرد به طور متوسط هر روز در معرض بیش از 6000 آگهی قرار می گیرد.
در پاسخ، بسیاری از مردم یاد گرفته‌اند که میزان توجه خود را به محتوایی که با آن مواجه می‌شوند کاهش دهند، که به تبلیغات بسیاری از شرکت‌ها آسیب رسانده است.
اگر می‌خواهید مشتری را جذب کنید، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه توجه او را جلب کنید، حتی اگر فقط برای چند ثانیه باشد تا بتوانید پیام خود را به دیگران برسانید. با استفاده از روانشناسی، می توانید سریعتر و موثرتر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

7 نمونه از روانشناسی تبلیغات

بسیاری از صاحبان کسب و کار در ارائه راه حل برای مشکلات مهارت بالایی دارند، اما وقتی نوبت به فروش آن پیام به مخاطبان هدفشان می رسد، عملکرد وحشتناکی دارند.


تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان برند از ترفندها و اصول روان‌شناختی زیادی برای افزایش شانس خود برای فروش استفاده می‌کنند. در اینجا فقط چند مورد از رایج ترین اصول روانشناسی که امروزه در تبلیغات استفاده می شود آورده شده است:



اصل متقابل

این اصل روانشناسی اجتماعی رابطه دادن و گرفتن بین انسان ها را توصیف می کند. وقتی به کسی چیزی می دهید، باری را بر دوش او می گذارید که بخواهد پول شما را پس بدهد. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است برخی از خدمات رایگان را با این انتظار ارائه کند که مصرف کننده برای خدمات بزرگتر و گران تر هزینه کند.


تعهد

وقتی کسب‌وکارها می‌توانند مشتری را متعهد به چیز کوچکی کنند، می‌توانند به راحتی درخواست خود را افزایش دهند تا چیزهای بزرگ‌تری را شامل شود. به عنوان مثال، واداشتن افراد به ثبت نام در یک کلاس یا وبینار رایگان ممکن است آنها را برای ثبت نام در کلاس های ارزان قیمت مناسب تر کند.


اجماع، وفاق

زمانی که شواهد ثابتی وجود داشته باشد که افراد دیگر خرید کرده اند و به شرکت اعتماد کرده اند، احتمال خرید از شرکت ها بیشتر است. تبلیغ‌کنندگان با ارائه نظرات یا توصیفات به مخاطبان هدف، از این اصل روان‌شناختی استفاده می‌کنند.


قدرت

اگر مردم ببینند که یک شرکت یک چهره معتبر در صنعت است، تمایل بیشتری به توجه دارند. این ابزار متقاعدسازی را می توان از طریق شرکت هایی که تجربه چندین ساله خود را تبلیغ می کنند یا از طریق تولید محتوای معتبر نشان داد.


دوست داشتن

اگر کسی ابتدا آن شرکت را دوست داشته باشد، راحت تر می توان از یک شرکت خرید کرد. برای استفاده از این ابزار، کسب‌وکارها باید مخاطبان هدف خود را بشناسند، علایق و خواسته‌های آن‌ها را درک کنند و آن چیزها را در پیام‌های برندشان منعکس کنند.


کمبود

وقتی چیزها کم است، مردم برای به دست آوردن آنها عجله می کنند. برای استفاده از این ابزار، تبلیغ‌کنندگان ممکن است ضرب‌الاجل‌هایی برای تبلیغات و تعداد محدودی برای معاملات واقعاً خوب تعیین کنند.

 

اثر کلمه به کلمه

به دلیل گستره توجه کوچک ذکر شده در بالا، مشتریان واقعاً توجه زیادی به محتوای تبلیغاتی طولانی و غیر ضروری ندارند. به علاوه، مردم تمایل دارند معانی کلی را در مقابل جزئیات خاص به خاطر بسپارند. وقتی تبلیغ‌کنندگان از همان ابتدا ایده‌ها را به مفاهیم ساده تقسیم می‌کنند، مشتریان احتمالاً یک شرکت یا محصول را به خاطر می‌آورند.


بسیاری از اصول روان‌شناختی دیگر می‌توانند بر نحوه واکنش مشتریان بالقوه به تبلیغات تأثیر بگذارند و ما هر روز از آنها استفاده می‌کنیم. سپس شرکت های تبلیغاتی از این پاسخ های خودکار برای پیشبرد فروش و دستیابی به مشتریان استفاده خواهند کرد.


ترجمه : امید پنهانی

مبنع thechicagoschool

دیدگاه‌ها

22 مهر 1401 - 12:18
رسولی

متن زیبایی ترجمه کردید. تشکر ◕‿ ◕

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.