تاثیر ساخت تیزر تبلیغاتی در فروش چقدر است؟ آیا ایجاد تیزر یا تیزرهای تبلیغاتی ارزش هزینه، زمان و منابع مورد نیاز برای ساخت آن‌ها را دارد؟ در این مطلب با تاثیرات شگفت انگیز تیزرهای تبلیغاتی در فروش آشنا خواهید شد.


تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش
طبق یک ضرب المقل قدیمی، بهتر است بخش زیادی از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید، چرا که در این صورت مطمئن خواهید بود کسب و کار شما برای همیشه پابرجا مانده و با تغییرات اقتصادی و سیاسی و همچنین ورود رقبای جدید، گزندی به آن وارد نمی‌شود.

سال ها قبل تنها چند روش محدود برای تبلیغات وجود داشت و تبلیغات کاغذی همچون پخش بروشور و یا انتشار آگهی در روزنامه تنها راهی بود که از طریق آن می‌توانستید خود را به بقیه معرفی کنید. کمی بعدتر رسانه های دیجیتالی و رادیویی ظاهر شدند. به خاطر دسترسی بیشتر افراد به این رسانه ها، رفته رفته کسب و کارهای بیشتری به سمت استفاده از آن‌ها به منظور ارائه تبلیغات روی آوردند چرا که به تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش کاملا پی برده بودند.

برای سالیان متمادی تلویزیون بهترین روش برای تبلیغ به صورت گسترده به شمار می‌رفت. متاسفانه به خاطر هزینه های گزاف تبلیغات در رسانه ملی، کسب و کارهای کمی قادر به سفارش تبلیغ در آن بودند. از طرفی دیگر، سبک تبلیغ های تلویزیونی به نحوی است که برای هر شرکتی مناسب تلقی نمی‌شود. به عنوان نمونه یک شرکت طراحی سایت حتی اگر هزینه های مورد نیاز برای ارائه سفارش در تلویزیون را نیز به جان بخرد، باز هم نخواهد توانست به اندازه تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش از آن بهره ببرد. برای چنین شرکتی تبلیغ در رسانه ملی بازدهی کافی ندارد.

رفته رفته با افزایش استفاده از اینترنت، درخواست‌ ها برای ارائه تبلیغات در این پهنای گسترده اطلاعات بیشتر شد. در ابتدا به خاطر محدود بودن تعداد کاربران اینترنت کمتر کسی رغبت می‌کرد برای قرار دادن بنر خود بر روی یک وب سایت هزینه کند، به همین دلیل تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش سال‌ ها قبل به اندازه امروز نبود. بعد از ایجاد یک تیزر تبلیغاتی و قرار دادن آن بر روی یک وب سایت در قالب فایل گیف و یا حتی ویدیوی عادی، افراد کمی از آن بازدید می‌کردند.

اما ورود گوشی های هوشمند، افزایش راه های دسترسی به اینترنت، معرفی شبکه های موبایل پرسرعت نسل سوم و چهارم و افزایش سطح سواد و آگاهی باعث شد تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش با افزایش مواجه شود، چون ویدیوی شما بعد از بارگذاری در پهنای گسترده اینترنت توسط افراد بیشتری در مقایسه با قبل مشاهده می‌شود. البته همچنان می‌توان این ویدیو را با صرف هزینه های زیاد به مخاطبان تلویزیون نیز نمایش داد.


مزیت های تیزر و ویدیوی تبلیغاتی
تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنید. طبق یک قانون کلی، تاثیر یک تصویر از هزاران کلمه بیشتر است. همین مقایسه را می‌توان برای عکس و ویدیو انجام داد، چرا که بسیار بهتر از یک فریم ثابت می‌تواند محتوا را به مخاطب منتقل کند. به این ترتیب تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش در مقایسه با تبلیغات متنی غیر قابل تصور است.
اگر خوب دقت کنید، در سراسر اینترنت وب سایت های پخش محتواهای ویدیویی وضعیت فوق‌العاده‌ای دارند. به عنوان نمونه بین دو میلیارد وب سایت فعال موجود در سرتاسر اینترنت، بعد از گوگل پربازدیدترین وب سایت یوتیوب است. همچنین در ایران، وب سایت آپارات جزو پنج وب سایت پربازدید نخست قرار دارد. همه این ها از تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش خبر می‌دهند. به عبارت دیگر، کاربران مشاهده ویدیو را به دیگر انواع محتوا ترجیح می‌دهند، پس بهتر است تبلیغات خود را نیز در همین قالب در بیاوریم.


تاثیر تیزر تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش دست به دست شدن سریع آن به لطف وجود رسانه های اجتماعی است. در تلویزیون، تبلیغ شما یک مرتبه پخش شده و دیگر تکرار نخواهد شد، مگر این که مجددا طبق تعرفه ها، هزینه این کار را پرداخت کنید. اما همانطور که می‌دانید فعالیت در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام ، اینستاگرام و فیس بوک کاملا رایگان است، به همین دلیل می‌توان بعد از صرف هزینه و ساخت یک تیزر تبلیغاتی، بدون نیاز به هزینه و به صورت نامحدود آن را در سرتاسر اینترنت منتشر کرد.
این ویدیو نه تنها بعد از گذر زمان حذف نخواهد شد، بلکه توسط کاربران مجددا به اشتراک گذاشته شده و همینطور دست به دست می‌شود تا به دید افراد بیشتری برسد. به همین دلیل به تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش تاکید داریم. از طرفی یک ویدیوی تبلیغاتی به خاطر نوع محتوای آن جذابیت خاصی برای کاربر دارد و از طرفی دیگر بدون محدودیت می‌تواند در سرتاسر اینترنت دست به دست شود.

البته نباید فراموش کرد تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش بیشتر به خود ویدیو بستگی دارد. اگر یک تیزر به خودی خود جذاب نباشد و مخاطب را جذب نکند، نه تنها همان کاربر به سمت کسب و کار شما جذب نخواهد شد، بلکه آن ویدیو را نیز برای دیگران به اشتراک نمی‌گذارد.

البته شبکه های اجتماعی، تنها محل هایی رایگان برای قرار دادن تیزرهای تبلیغاتی شما هستند، اما بهترین مورد به شمار نمی‌آیند. بهترین پیشنهاد که همچنان در مقایسه با تعرفه های تبلیغات در تلویزیون هزینه فوق‌العاده کمتری دارد، قرار دادن تبلیغات بنری در وب سایت‌ ها است. می‌توانید یک تیزر تبلیغاتی زیبا درست کرده و آن را در گوشه‌ای از یک وب سایت دارای بازدیدکننده زیاد قرار بدهید. هر چقدر زمینه فعالیت و مخاطبان آن وب سایت به زمینه فعالیت شما نزدیکتر باشید، تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر و بر اساس وضعیت رسانه های دیجیتالی در ایران، برای پخش کردن ویدیوی خود بدون هزینه، بهترین مکان تلگرام و اینستاگرام است. تلگرام با وجود داشتن محبوبیت بیشتر، همچنان یک پیام رسان محسوب شده و بر پایه پیام های متنی کار می‌کند، اما اینستاگرام به طور ویژه برای بارگذاری فایل های چند رسانه‌ای تعبیه شده است. به همین دلیل برای دریافت بیشترین تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش توصیه می‌کنیم تمرکز خود را بر روی این شبکه اجتماعی قرار بدهید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.