چه چیزی باعث موفقیت یک کمپین تبلیغاتی می شود؟
چگونه می توانم خلاقیت تبلیغاتی بهتری ایجاد کنم؟
آیا می توانید بهترین روش برای تبلیغات موثر ارائه دهید؟

البته هیچ فرمول جادویی برای ساخت یک تبلیغ عالی وجود ندارد. جنبه هنری تبلیغات به این معنی است که هیچ قانون مشخصی برای موفقیت و اثربخشی تبلیغات وجود ندارد، فقط بهترین شیوه ها وجود دارد. و گاهی اوقات، خلاقیت شما را ملزم می‌کند که حتی از بهترین شیوه‌ها نیز جدا شوید.
به عنوان مثال، تبلیغ ژاکت قرمز Old Spice را در نظر بگیرید که در طول جوایز گرمی 2018 در ایالات متحده پخش شد. تبلیغ 60 ثانیه‌ای به زبان فرانسوی، بدون زیرنویس، روشی نیست که در بهترین شیوه‌های تبلیغات سنتی قرار گیرد. اما Old Spice به خاطر تبلیغات عجیب و غریب شهرت پیدا کرده است. بنابراین، این رویکرد متناسب با شخصیت برند است. این تبلیغ همچنین باعث ایجاد مکالمات در مورد برند شد و به هدف خود رسید.


تبلیغات عالی چیست؟

قبل از بحث در مورد اینکه چه چیزی یک تبلیغ عالی را ایجاد می کند، اجازه دهید با تعریف اینکه چه چیزی را تبلیغات عالی می دانیم شروع کنیم.
از نظر ما، یک تبلیغ عالی نتایج تجاری را به همراه دارد. با موفقیت اهداف بازاریابی برند را برآورده می کند.
حتی تبلیغی که تبدیل به نماد شده است همیشه موفق نیست. نمونه ای از این کمپین معروف چیهواهوا تاکو بل در اواخر دهه 1990 است. این کمپین تبلیغاتی در جذب مخاطبان بسیار موفق بود. خود را به فرهنگ پاپ رساند و به شدت با تاکو بل مرتبط بود. مشکل این بود که تاثیری بر فروش نداشت و این کاری بود که کمپین وظیفه انجام آن را داشت.


اهمیت پیشرفت تبلیغاتی

اما یکی از عوامل رایج در میان همه تبلیغاتی که به نماد تبدیل می شوند، چه موفق باشند چه نباشند، این است که مورد توجه قرار می گیرند. آنها در میان سایر تبلیغات، رسانه ها و محتوایی که برای جلب توجه مخاطب رقابت می کنند، برجسته هستند. و مردم مایل به تعامل با آنها هستند.

در محیط رسانه‌ای که به سرعت در حال حرکت است و به هم ریخته امروز، مردم می‌توانند انتخاب کنند که با محتوا درگیر شوند یا از آن بگذرند، سرانگشتی و نادیده بگیرند. واداشتن مردم به تماشای یا خواندن آگهی شما می تواند یک چالش باشد. فقط به میانگین زمان مشاهده تبلیغات ویدئویی دیجیتال خود به عنوان اثبات نگاه کنید!

بنابراین، یک تبلیغ عالی باید به طور موثر از میان این همه سر و صدا عبور کند.
امروزه، درک توانایی تبلیغ شما برای نفوذ به همان اندازه مهم است، اگر نگوییم بیشتر، تا درک میزان عملکرد آن زمانی که مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل است که ارزیابی پیشرفت تبلیغات بخش کلیدی راه حل های تست تبلیغات ما است .


سایر ویژگی های مهم
تبلیغات موفق

بیایید فرض کنیم تبلیغ شما از سر و صدا شکسته شده و توجه بیننده را به خود جلب کرده است. چه چیز دیگری می تواند آن را به یک تبلیغ عالی تبدیل کند؟ یک عامل مشترک در تبلیغات عالی این است که اغلب به دو نتیجه زیر نیز می رسد:

فراخوان قوی برند
در دسترس بودن ذهنی قوی پیام

برای اینکه یک آگهی با موفقیت نتایج کسب و کار را هدایت کند، مصرف کنندگان باید بتوانند نام تجاری را به خلاقیت متصل کنند ( یادآوری برند ). موفق ترین تبلیغات همچنین پیامی را به وضوح منتقل می کنند که بینندگان می توانند در موقعیت های بحرانی آن را به خاطر بیاورند ( در دسترس بودن ذهنی ).

بهترین کمپین‌های تبلیغاتی اغلب آنهایی هستند که ارزش برند را به وضوح برای مخاطبان خود بیان می‌کنند، چه به صورت درونی یا بیرونی.

مردم نمی خواهند سخت کار کنند تا بفهمند شما چه چیزی می خواهید به آنها بگویید . بنابراین، مطمئن شوید که پیام خود را به وضوح بیان می کنید و منجر به سردرگمی نمی شود.
تنها 1% از تبلیغاتی که درک آنها بسیار دشوار است به بالاترین سطح عملکرد می رسند.


همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نقض قوانین گاهی اوقات می تواند منجر به تبلیغات موفق شود. با این حال، برای هر کمپین Geico یا Old Spice که از شکستن قالب سود می‌برد، تعداد بسیار بیشتری وجود دارد که ضرر می‌کنند.

بر اساس تجربه گسترده خود در تست تبلیغات، بهترین شیوه های خود را برای ایجاد یک تبلیغ عالی در زیر ارائه کرده ایم. این دستورالعمل ها به طور کلی به پیشرفت تبلیغات، یادآوری نام تجاری و در دسترس بودن ذهنی کمک می کنند – همه ویژگی های تبلیغات عالی!


بهترین روش ها برای به حداکثر رساندن خلاقیت تبلیغات:

1

زودتر برند سازی کنید و از چندین نشانه برند استفاده کنید

2

برند را به ستاره تبدیل کنید، نه یک لوازم جانبی

3

نمایش محصول در حال استفاده

4

ساده نگه دارید، فقط از یک یا دو ادعا استفاده کنید

بهترین روش ها بر اساس قالب تبلیغات:

5

از یک قلاب بازکننده قوی برای تبلیغات ویدیویی استفاده کنید

6

به جای چاپ برای نمایش و ارسال تبلیغات به بیلبورد فکر کنید

7

به فیلم صامت برای تبلیغات فید اجتماعی فکر کنید

8

فقط از زمانی که نیاز دارید استفاده کنید

بهترین شیوه های تبلیغات بر اساس دستگاه:

9

توجه در موبایل زودگذرتر است، بنابراین مطمئن شوید که نام تجاری شما گم نمی شود

10

برای نمایشگرهای کوچک‌تر، تبلیغ خود را کوتاه‌تر و ساده‌تر نگه دارید


11

برای نمایشگرهای کوچکتر روی تصاویر زوم کنید

12

فرض کنید ویدیو از دستگاه ها عبور نمی کند

 

نگته پایانی

در وایت پیپر خود در مورد آزمایش آگهی بازاندیشی ، چالش‌های محیط رسانه‌ای امروز و پیامدهای آن را مورد بحث قرار می‌دهیم. در پاسخ به تغییرات مصرف رسانه، بیش از یک دهه است که از اندازه گیری درون زمینه برای ارزیابی تبلیغات قبل از راه اندازی استفاده می کنیم.
ما هر سال هزاران آگهی را در همه پلتفرم‌های رسانه‌ای، از تلویزیون و چاپ گرفته تا طیف گسترده‌ای از محتوای دیجیتال از جمله ویدیوها، بنرها، رسانه‌های اجتماعی و محتوای مارک‌دار ارزیابی و ارتقا می‌دهیم.
علاوه بر این تجربه گسترده در آزمایش تبلیغات، ما همچنین به طور منظم تحقیقات نوآورانه خود را برای آزمایش و اعتبارسنجی موضوعات خاص، از جمله مطالعه تأیید اعتبار آزمایش آگهی خود، انجام می دهیم . و ما با چندین دانشگاه برای پیشبرد مطالعات مرتبط با تبلیغات مانند تأثیر زمینه، استفاده از استعاره ها و تفاوت های بین فرهنگی همکاری کرده ایم.

منبع : metrixlab

ترجمه و تنظیم : امید پنهانی

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.