Filecoin و Lockheed Martin با موفقیت از IPFS برای ارتباطات فضایی استفاده کردند و عصر جدیدی را رقم زدند.
این ماموریت پتانسیل فناوری‌های غیرمتمرکز در فضا، بهبود سرعت، تأیید و انعطاف‌پذیری را نشان داد.

 

Filecoin اخیراً از استقرار موفق سیستم فایل بین سیاره ای ( IPFS ) خبر داد. این دستاورد شامل ارسال فایل‌ها  از یک ماهواره در مدار بود که می‌تواند دوران جدیدی را در ارتباطات فضایی نشان دهد.

 

این شرکت این ماموریت را با همکاری لاکهید مارتین ، با استفاده از IPFS – یک سیستم توزیع محتوای غیرمتمرکز – برای نشان دادن پتانسیل فناوری‌های غیرمتمرکز در فضا انجام داد. این به ویژه برای تقویت ارتباطات در مسافت های طولانی و در محیط های چالش برانگیز مرتبط است.

یکی از جنبه های قابل توجه این نمایش، انتقال کاغذ سفید IPFS و تصویری از  Filecoin با استفاده از یک نسخه فضایی IPFS در فناوری Lockheed Martin بود. SmartSat یک پلت فرم نرم افزاری است که امکان تغییرات انعطاف پذیر و سریع ماموریت را در مدار فراهم می کند.

IPFS سیستم فایل بین سیاره‌ای نامیده می‌شود، زیرا از ابتدا، IPFS به‌عنوان فناوری‌ تصور می‌شد که می‌توانست شبکه‌سازی را در فضا فعال کند. 

 

 

این ماموریت بر چندین مزیت استفاده از IPFS برای ارتباطات فضایی تاکید دارد:

سرعت ارتباط بهبود یافته : مدل اینترنت متمرکز مرسوم در فضا کارایی کمتری دارد. در مقابل، IPFS بازیابی داده‌ها را از نزدیک‌ترین منبع امکان‌پذیر می‌کند و تاخیرهای حیاتی در عملیات فضایی را کاهش می‌دهد.

تأیید صحت داده‌های پیشرفته : IPFS یک شناسه منحصر به فرد را به هر قطعه محتوا اختصاص می‌دهد و تأیید صحت داده‌ها را تسهیل می‌کند. این به ویژه برای داده های فضایی، مانند تصاویر ماهواره ای، مرتبط است.

افزایش انعطاف پذیری داده ها :
ذخیره سازی داده های فضایی با خطرات  آسیب سخت افزاری مواجه است. IPFS با اجازه دادن به ذخیره سازی داده ها در مکان های مختلف، این خطرات را کاهش می دهد ، بنابراین انعطاف پذیری داده ها را افزایش می دهد.

 

Filecoin
 چندین مزیت کلیدی استفاده از IPFS برای ارتباطات فضایی، از جمله انتقال سریع داده‌ها، تأیید قوی داده‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری را برجسته کرده است.

یکی از ویژگی های قابل توجه IPFS توانایی آن در حذف نیاز به داده ها برای رفت و برگشت از زمین در هر تعامل است. برخلاف سیستم‌های سنتی، IPFS داده‌ها را بر اساس محتوای آن به جای مکان آن شناسایی می‌کند و یک «شناسه محتوا» منحصر به فرد را به هر قسمت از محتوا اختصاص می‌دهد.

در نتیجه، محتویات از نزدیکترین منبع موجود بازیابی می‌شوند و فرآیند را ساده می‌کنند و از سفرهای رفت و برگشت غیرضروری بین زمین و فضا جلوگیری می‌کنند.


فایل کوین (FIL) چیست؟

فایل کوین یک شبکه ذخیره سازی و اشتراک گذاری غیر متمرکز است که از قدرت فناوری بلاک چین برای ارائه فرصت های جدید در بازار برای کاربران استفاده می کند. پلتفرم های غیر متمرکز اشتراک گذاری فایل اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. پلتفرم Filecoin فناوری ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب می ‌کند تا تجربه‌ ای منحصر به ‌فرد را برای کاربران خود فراهم کند که این به شانس بیشتری برای کسب ارز دیجیتال تبدیل می ‌شود.

زیرساخت فایل کوین یک شبکه توزیع ‌شده و همتا به همتا است که هدف اصلی آن ارائه روشی جدید برای سازمان ‌ها و افراد برای ذخیره داده ‌ها در سراسر جهان است. وقتی افراد، فضای ذخیره‌ سازی رایگان در دسترس داشته باشند، می‌توانند به ماینرهای ذخیره‌ سازی تبدیل شوند. این ماینرها اساساً مسئول ذخیره داده ‌ها در شبکه Filecoin هستند. کاربران و مشتریان برای دریافت، نگهداری و بازیابی داده ها، توکن های FIL را پرداخت می کنند.


ویژگی های فایل کوین

کاربران فایل کوین (Filecoin) از مزایای مختلفی برخوردار هستند. این مزایا پلتفرم فایل کوین را به یک رقیب جدی برای دیگر شبکه های مشابه در بازار تبدیل می کند. این پروتکل یک شبکه جهانی از اپراتورهای رایانه را تشویق می کند که خدمات اشتراک گذاری و ذخیره سازی فایل را به توده ها ارائه دهند. این استراتژی، همکاری بین کاربران را افزایش می کند. انجمن Filecoin یکی از سریع ترین پلتفرم های در حال رشد در بازار است. رویکرد غیر متمرکز Filecoin، ذخیره سازی فایل های کاربران و ارائه دهندگان ذخیره سازی را در اولویت قرار می دهد. این پلتفرم دارای سرعت بازیابی اطلاعات است و زیر ساخت های دقیقی دارد که با رشد بازار پاسخگویی بهتری را ارائه می کند.

به این ترتیب، Filecoin این پتانسیل را دارد که به سریع ترین و ارزان ترین راه برای ذخیره داده ها در اینترنت تبدیل شود. ماهیت غیر متمرکز و همتا به همتای Filecoin باعث مقاومت آن در برابر سانسور می شود. شبکه های غیر متمرکز هیچ نقطه شکست واحدی ندارند. تمام داده‌ های شبکه Filecoin با بالاترین استانداردهای رمزنگاری ذخیره می شوند. Filecoin بر روی پروتکل ذخیره سازی و بازیابی فایل های همتا به همتای دیگری به نام سیستم فایل بین سیاره ای (IPFS) قرار دارد. این پلتفرم بسیار شبیه به Filecoin اما بدون مزایای مالی است. کاربران می توانند داده ها و فضای ذخیره سازی را به صورت رایگان با استفاده از شبکه IPFS به اشتراک بگذارند. با این حال با استفاده از این پروتکل نمی توانید سودی به دست آورید. به این ترتیب، Filecoin قابلیت استفاده از سیستم و کسب درآمد از آن را بهبود می بخشد.

تهیه و تنظیم : امید پنهانی
منبع : beincrypto.com

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.